با حضور رئیس جمهور؛

از دو واحد صنعتی و معدنی خراسان جنوبی تقدیر شد

دو واحد صنعتی و معدنی منتخب ملی خراسان جنوبی در همایش روز صنعت و معدن با حضور رئیس جمهور تقدیر شدند.

در همایش روز صنعت و معدن از واحد‌های صنعتی و معدنی منتخب ملی، شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان (مجتمع معدنی و صنعتی طلای شادان) به عنوان واحد برتر کشوری در گروه اکتشاف و همچنین شرکت تهیه و توزیع مواد نسوز سربیشه به عنوان واحد برتر صنعتی تقدیر شد.  

رئیس جمهور در این همایش با قدردانی از تلاش‌های صنعت‌کاران و معدن‌کاران که نتیجه تلاش آنان آغاز روند رشد تولید و رشد اقتصادی از شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و تداوم آن تاکنون بوده است، گفت: این حرکت که نتیجه توجه فعالان بخش صنعت و معدن به سخنان راهبردی رهبر معظم انقلاب بوده، با یک حرکت دانش‌پایه همراه بوده که جای قدردانی دارد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه برخی استان‌های کشور، بهشت معادن هستند و باید از ظرفیت‌های این معادن برای اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی مناطق مختلف و به‌خصوص روستا‌های اطراف خود این معادن استفاده کرد، افزود: سال ۱۴۰۱ سال احیای معادن بود و معادن کشور از حالت رکود خارج شد و امسال نیز با تلاش صنعتگران، معدن‌کاران و دولت مسیر احیای معادن با سرعت بیشتر ادامه دارد.  

معدن طلای شادان با ذخیره قطعی بیش از ۵۴ میلیون تن کانسنگ طلا، سومین ذخیره کشور و بیشترین ذخیره کانسنگ طلا در میان معادن استان را به خود اختصاص داده است.

معدن و واحد فرآوری طلای مجتمع صنعتی، معدنی شادان با سرمایه‌گذاری شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی، بزرگترین واحد استحصال طلا در شرق کشور است که ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.